کد خبر: ۸۶۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 14 June 2020
 
چه افراد یا گروه هایی از تاسیس کارخانه نوآوری سود می برند؟

تابناک/ معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان افزود: جوانان خلاق، نوآور و فارغ التحصیلان دارای انگیزه برای ایجاد کسب و کار، سرمایه گذاران ریسک پذیر و ... که بر روی ایده های خلاقانه سرمایه گذاری کرده از افراد و گروه هایی هستند که از ایجاد کارخانه نوآوری در استان سود می برند.

امیر ملک پور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت تاسیس کارخانه نوآوری در سال جاری در گیلان اظهار کرد: فعالیت کارخانه نوآوری از نیازهای اساسی استان گیلان است.

وی با بیان اینکه شروع هر کسب و کار چه در شیوه سنتی و به ویژه در کسب و کارهای بر مبنای نوآوری (استارتاپ ها) دارای جزئیات بسیار مهمی است افزود: استارتاپ ها کسب و کار خود را بر مبنای ارائه یک راه حل برای مشکل و معضل موجود در جامعه بنا می کنند؛ بنابراین اینکه بدانند در ابتدای تاسیس کسب و کار باید بر چه چالش هایی غلبه کنند دارای اهمیت زیادی است.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان تصریح کرد: ایجاد یک کارخانه نوآوری به این نیاز پاسخ داده و با فراهم کردن فضایی برای تعامل گسترده افراد نوآور موسس یک استارتاپ با مربیان کسب و کار (منتورها)، شتاب دهنده ها، سرمایه گذاران و دیگر کنشگران زیست بوم نوآوری از جمله بخش صنعت، دانشگاه و پارک علم و فناوری موجبات شکوفایی و رشد آنها و تبدیل آنها به یک کسب و کار دائمی و پایا را فراهم می کند.

وی در خصوص نقش راه اندازی این کارخانه در توسعه زیست بوم نوآوری استان یادآور شد: یکی از ارکان موفقیت در توسعه زیست بوم نوآوری، وجود تعداد قابل توجه فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری است و استان گیلان با وجود تعداد قابل توجه فارغ التحصیلان در رشته های مختلف علمی، هنری و صنایع خلاق زمینه مناسبی برای داشتن یک زیست بوم نوآوری پویا دارد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان ادامه داد: تاسیس کارخانه نوآوری می تواند موتور محرکه ای به منظور تسریع شکل گیری زیست بوم نوآوری باشد.

ملک پور در پاسخ به این سوال که چه افراد یا گروه هایی از کارخانه نوآوری سود می برند افزود: جوانان خلاق، نوآور و فارغ التحصیلان دارای انگیزه برای ایجاد کسب و کار، سرمایه گذاران ریسک پذیر که بر روی ایده های خلاقانه سرمایه گذاری نموده و علاوه بر کمک به ایجاد کسب و کار از ارزش افزوده بالای سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها در میان مدت و بلند مدت برخوردار می شوند از افراد و گروه هایی هستند که از ایجاد کارخانه نوآوری در استان سود می برند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش تحقیق و توسعه صنایع بزرگ و کوچک، اعضای هیات علمی و بخش ارتباط با صنعت دانشگاه ها، موسسات پژوهشی، آموزش و پرورش با هدایت دانش آموزان نخبه به رویدادهای ایده پردازی شکل گیرنده در کارخانه نوآوری و کلیه کنشگران زیست بوم نوآوری از دیگر گروه هایی هستند که از ایجاد کارخانه نوآوری در استان سود خواهد برد.

به گزارش ایسنا؛ کارخانه نوآوری، بستری است که در آن امکانات و منابع مورد نیاز کارآفرینی شامل زیرساخت ها، مربیان و مشاوران، سرمایه گذاران ریسک پذیر، شتاب دهنده ها، خدمات دهندگان به استارت‌آپ‌ها و کسب و کارها و…، به نوعی بازیگران اصلی اکوسیستم کارآفرینی را در یک فضا گردهم می آورد که برای راه اندازی و توسعه کسب و کار مورد نیازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار